Πόσο ζημιάρικο είναι το αυτοκίνητό σας;
Ποια είναι τα πιο αξιόπιστα μοντέλα;
Από τις 33 συνολικά εταιρείες, 4 μόνο από αυτές εμφάνισαν καλύτερη αξιοπιστία σε σχέση με το μέσο όρο, με την πρώτη τριάδα να διαμορφώνεται κατά σειρά κατάταξης από την Daihatsu, τη Hyundai και την Kia. Πιο συγκεκριμένα, στην περίπτωση της Daihatsu, όλα τα μοντέλα της εταιρείας εμφάνισαν έναν πολύ καλό δείκτη αξιοπιστίας, με μικρή συχνότητα βλαβών.
Πολύ καλή είναι και η αξιοπιστία των μοντέλων της Hyundai και της Kia.
Η Jaguar και η Alfa Romeo, παρουσιάζουν τον υψηλότερο δείκτη βλαβών. Ειδικότερα, στη μεν πρώτη υπήρξαν αρκετές αναφορές βλαβών για διάφορα μοντέλα της (κυρίως για την X-Type), ενώ όσον αφορά στην Alfa Romeo, τις περισσότερες ζημιές παρουσιάζουν οι 147 και 159. Εκτός όμως από τις δύο αυτές εταιρείες, υπάρχουν 4 ακόμη εταιρείες στην "κόκκινη" περιοχή των αναφορών, (Renault, Mini, Chrysler-Jeep και Seat).
ΤΑ ΕΥΠΑΘΕΣΤΕΡΑ ΕΞΑΡΤΗΜΑΤΑ
Ποια είναι τα συστήματα του αυτοκινήτου που προκαλούν τα περισσότερα προβλήματα στους οδηγούς; Για μια ακόμη χρονιά αναφέρει η ΑDΑC ότι η πιο συνηθισμένη αιτία που μένει ένα αυτοκίνητο στον δρόμο είναι η άδεια ή χαλασμένη μπαταρία. Συγκεκριμένα καταγράφηκαν τον προηγούμενο χρόνο 859.440 ανάλογα περιστατικά, δηλαδή περίπου το 30% των κλήσεων αφορούσε μπαταρίες! Στη δεύτερη θέση συναντούμε προβλήματα με τα ελαστικά (συνήθως κλαταρίσματα) με συνολικό αριθμό 128.738 βλαβών, ενώ τρίτα σε αριθμό (109.208) είναι τα περιστατικά με χαλασμένα δυναμό.
Πάντως, η ΑDΑC υπογραμμίζει ότι για τα προβλήματα με τα ελαστικά δεν ευθύνονται οι αυτοκινητοκατασκευαστές, γι΄ αυτό και δεν τα περιλαμβάνει στα στατιστικά στοιχεία με τις βλάβες. Έτσι και αλλιώς, μπορεί και ο ίδιος ο οδηγός να μειώσει την πιθανότητα ενός κλαταρίσματος με τον τακτικό έλεγχο των ελαστικών, με τη σωστή πίεση του αέρα και βέβαια με ένα προσεκτικότερο στυλ, π.χ. αποφεύγοντας τις λακούβες ή το καβάλημα των πεζοδρομίων. Στη λίστα με την κατάταξη των βλαβών ακολουθούν προβλήματα με τη μίζα (77.404), με τις αντλίες καυσίμων (60.676), ενώ σε 51.123 περιπτώσεις απλώς αρνήθηκε ο κινητήρας να προσφέρει τις υπηρεσίες του και σταμάτησε να λειτουργεί.
Στους πίνακες βλαβών δεν περιλαμβάνονται βεβαίως οι περιπτώσεις στις οποίες φταίει ο οδηγός, αξίζει όμως να αναφέρουμε ορισμένες από αυτές. Έτσι η γερμανική λέσχη αποκαλύπτει ότι το 2007 έλαβε 110.497 κλήσεις από απρόσεκτους οδηγούς, οι οποίοι κλείστηκαν έξω από το αυτοκίνητό τους, μέσα στο οποίο είχαν αφήσει τα κλειδιά τους! Επίσης, περίπου 5.500 οδηγοί ανεφοδίασαν το αυτοκίνητό τους με λάθος τύπο καυσίμου (βενζίνη αντί πετρελαίου και αντίστροφα), κάτι που είχε ως αποτέλεσμα τη ρυμούλκηση του οχήματος και έναν δαπανηρό καθαρισμό του συστήματος τροφοδοσίας σε συνεργείο..
JAGUAR | |
ALFA ROMEO | |
RENAULT | |
MINI | |
CHRYSLER JEEP | |
SEAT | |
MITSUBISHI | |
SAAB | |
AUDI | |
LAND ROVER | |
PEUGEOT | |
LANCIA | |
VW | |
FIAT | |
FORD | |
BMW | |
OPEL | |
MAZDA | |
SKODA | |
SUBARU | |
HONDA | |
CITROEN | |
CHEVROLET* | |
SMART | |
VOLVO | |
MERCEDES | |
TOYOTA | |
SUZUKI | |
LADA | |
NISSAN | |
KIA | |
HYUNDAI | |
DAIHATSU | |