Η ιστορία πίσω απο το λογότυπο της Apple!

Το πρώτο λογότυπο σχεδιάστηκε το 1976 από τον Ronald Wayne (ξάδερφος του Bruce..).
Στο σχέδιο φαίνεται ο Νεύτωνας κάτω από την μηλιά και ένα μήλο να κρέμεται λίγο πιο πάνω από το κεφάλι του. Στο πλαίσιο γύρω από την εικόνα βλέπουμε την φράση:




original_apple_logo
"Newton… A Mind Forever Voyaging Through Strange Seas of Thought … Alone."
"Νεύτωνας... Ο νους του ταξιδεύει για πάντα μέσα στις άγνωστες θάλασσες της σκέψης... μονάχος."
Είναι φανερό λοιπόν πως το πρώτο μήνυμα που θέλει να στείλει η Apple συνδέεται καθαρά με μηνύματα όπως "ανοιχτό μυαλό", "πρωτοπορία" κλπ.

Την ίδια χρονιά σχεδόν, το λογότυπο κρίνεται πολύπλοκο. Έτσι ο Steve Jobs αναθέτει στον γραφίστα Rob Janoff την δημιουργία ενός νέου, πιο μοντέρνου, λογότυπου. Ο Janoff δημιούργησε κάτι που έμεινε στην ιστορία.

Από τα στοιχεία του προηγούμενου λογότυπου κράτησε μόνο το μήλο. Σαν σύμβολο της ελεύθερης σκέψης.. ή αν θέλετε το σπρώξιμο (όταν έπεσε το μήλο στο κεφάλι του Νεύτωνα) ή το εργαλείο που χρειαζόμαστε μερικές φορές.
Το μηλαράκι όμως είναι πλέον δαγκωμένο. Πολλοί υποστηρίζουν, χωρίς να είναι λάθος, πως το δάγκωμα παραπέμπει στο προπατορικό αμάρτημα. Το οποίο σε συνδυασμό με το μήλο του Νεύτωνα αντιπροσωπεύει την δίψα.. συγγνώμη πείνα για γνώση.. ανακάλυψη. Όπως ανέφερα ήδη, οι παραπάνω σκέψεις είναι μεν σωστές, αλλά ηρθαν μετά.

Σύμφωνα με τα λεγόμενα του, όταν πρωτο σχεδίασε το μήλο ο Janoff, έμοιαζε και με μήλο αλλά και με ντομάτα. Χρειαζόταν λοιπόν ένα στοιχείο που θα το έκανε να ξεχωρίζει περισσότερο σαν μήλο. Το δάγκωμα, έκατσε κουτί. Παραπέμπει σε μήλο, μας συνδέει με την δίψα για γνώση αλλά κάνει και ένα όμορφο λογοπαίγνιο. Στα αγγλικά, η δαγκωματιά είναι "bite" το οποίο προφέρεται όπως το "byte" - η γνωστή σε όλους μας μονάδα μέτρησης αποθηκευτικού χώρου στους υπολογιστές.
Ο Steve Jobs είχε ζητήσει από τον Janoff το νέο λογότυπο να είναι μοντέρνο, ευχάριστο και χρωματιστό. Είχε εξηγήσει στον γραφίστα ότι η Apple είναι μια εταιρεία που ελπίζει πως θα φέρει τα πάνω κάτω στον κόσμο της πληροφορικής. Έτσι ο Janoff επέλεξε να χρησιμοποιήσει τα χρώματα του ουράνιου τόξου, όμως ανακατεμένα, ξεκινώντας από το πράσινο (πάνω) γιατί το θεωρούσε πιο φυσικό, το φύλλο να είναι πράσινο.
Όπως και να έχει, το παραπάνω λογότυπο, το βλέπαμε στα πολυπόθητα Mac για 22 χρόνια. Το 1998, λιγότερο από έναν χρόνο αφότου ξαναγύρισε ο Steve Jobs στην Αpple, αποφάσισε να το αλλάξει.
Η ιδέα ήταν να γίνει το απόλυτο brand symbol. Αφού όλοι το αναγνωρίζουν, γιατί να μην φαίνεται; Έπρεπε να μεγαλώσει, να είναι ευδιάκριτο πάνω στα προϊόντα, χωρίς όμως να χαλάει την συνολική τους εικόνα. 
silver-apple-logoΉταν λοιπόν επιτακτική ανάγκη να φύγουν τα χρώματα της αναρχίας, ώστε να δένει καλύτερα πάνω στο προϊόν ανεξάρτητα από το χρώμα και την υφή της επιφάνειας. Το μέγεθος του πολλαπλασιάστηκε αρκετά και σε πολλές περιπτώσεις έχει και δικό του φωτισμό.